onsdag 20 oktober 2010

Skapande uppgift

Jag och Malin gjorde gruppuppgiften lite i efterhand. Fika, teckna, måla, samla, forma, skapa.... En kväll som började i lite lätt prestationsångest för min del men som blev avslappnad ganska snabbt och gav inspiration och mersmak! Kul!



Så till själva uppgiften...

Vi började med att teckna av varandra med höger hand, vänster hand och utan att lyfta pennan från pappret.

Sedan skulle vi välja en bild att jobba med. Vi googlade ordet människa och tog den första bild som kom upp, vilket blev ett foto av Fredrik Lindström. Detta var kul tyckte jag av två anledningar: dels tycker jag att Fredrik Lindström är en spännande person och dels så var det lite komiskt att det kom upp ett foto av en vit medelålders man, dvs stereotypen eller normen för människa.

Vi valde att göra flera olika bilder föreställande den här människan med hjälp av olika tekniker. En med oljekrita, en med akrylfärg och pensel, en med akrylfärg och skumpensel och slutligen en av olika blandade material som vi hittade på plats. Jag valde att använda mest naturmaterial i höstfärger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar